ПОШАЉИ СВОЈ ФИЛМ!

ДЕБОРA ЈАНГ, ЕВРОПА ВАН ЕВРОПЕ

Интервју са Дебором Јанг, чланицом жирија програма Европа ван Европе, америчком филмском критичарком и новинарком која је 2007.  године постала уметнички директор Таормина филмског фестивала, једног од италијанских најстаријих и најцењенијих фестивала. Од тада ради на томе да овај фестивал постане догађај медитеранског карактера. После више од двадесет година писања приказа филмова за Верајети, године 2008. постаје руководилац критичара европског филма у Холивуд репортеру. Обишла је много фестивала и била члан бројних фестивалских жирија. Тренутно ради као саветник на серији Нови италијански филм у САД, Холандији и Русији, као уредник часописа Синеаст у Њујорку. Дебора живи у Риму, у Италији. О утисцима о погледним филмовима Дебора Јанг каже:

- Ми, чланови жирија, погледали смо све филмове. Мислим да је веома занимљива селекција пошто су присутни заиста најразличитији филмови. Реч је о квалитетним филмовима, о сваком понаособ, али у сваком случају, похваљујем избор. Нису сви филмови на истом нивоу по квалитету, пошто се међу њима налази и победник фестивала у Берлину, филм Мед.

Којим ћете се критеријумом водити приликом доношења коначне одлуке?

- Мислим да ћемо моћи да се руководима највишим стандардима, наравно имајући у виду берлинског победника. Још увек се нисмо састали како бисмо донели коначну одлуку, али верујем да неће бити тешкоће да изаберемо победника.

Шта треба, по вашем мишљењу, учинити како би мале и непознате кинематографије, из којих долазе квалитетни филмови, добиле већу препознатљивост у свету?

- Неопходно је да буду присутни на великим филмским фестивалима пошто је то идеално место да промовишу своје филмове. На тим местима могуће је да ће пронаћи дистрибутере, а то би била идеална ситуација. Важно је и да се публика упозна с тим филмовима. Као директор филмског фестивала у Таормини већ годинама се трудим да фестивалску публику чине млади људи. То би сваки фестивал требало да достигне. Фестивали би требало да се обраћају младим људима, који воле уметност. То је процес заснован на поверењу. Чини ми се да ФЕСТ нема тај проблем кад је у питању публика за разлику од већине светских фестивала.

У којој мери је светска економска криза утицала на финансирање уметности и филмова?

- Криза је у великој мери утицала и то је евидентно у Италији у којој живим. Тамошња Влада непрекидно смањује средства која су намењена уметности и култури. Нажалост, Италија у овоме није усамљена пошто је слична ситуација и у дригим европским земљама. У време рецесије, чини ми се да је увек култура прва на удару и да политичари управо ту виде место где би могли да смање трошкове. Дубоко верујем да је то погрешно пошто управо култура наводи људе да се покрену, она их инспирише и вуче напред. То је истовремено и велика индустрија која запошљава велики број људи.

Како вам се допада атмосфера на ФЕСТу?

-  Из свег срца похваљујем фестивал због овако сјајног избора филмова. Већина овиx филмова само што се појавила у Италији. Веома добро знам колико је тешко нове филмове учинити доступним овдашњој публици и све што могу да кажем јесу само речи хвале.